Contoh teks pembawa acara [MC] bahasa Jawa singkat

Sebagai orang Jawa yang hidup di kampung memang tak lepas dari kegiatan rutinan yang diadakan setiap bulan bahkan seminggu sekali, dimana program tersebut memang sudah berjalan sejak dari dulu.

Nah, kita sebagai warga yang ikut kegiatan tersebut kadang ditunjuk sebagai pembawa acara dan mau tidak mau harus menggunakan bahasa Jawa karena mayoritas orang yang mengikuti acara atau organisasi tersebut adalah para sepuh atau orang tua.

Diakui atau tidak kebanyakan generasi muda kesulitan jika menggunakan bahasa Jawa dibandingkan menggunakan bahasa Indonesia. Maka dari itu admin eldya.com membagikan contoh teks pembawa acara bahasa Jawa singkat agar mudah dihafalkan.

Contoh teks MC bahasa Jawa singkat

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ، اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ، وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَلِهِ وَاَصْحَبِهِ أَجْمَعِيْنَ. أََمَّا بَعْدُ

  • Wonten pangarsanipun poro Alim Ulama’, poro Kiai ingkang tansah kawulo mulyaaken soho kito derekaken menggah fata soho perjuanganipun.
  • Dumateng poro sesepuh pini sepuh ingkang tansah kawulo utamiaken
  • Moten kesupen sedoyo poro rawuh, wabil khusus Bapak Agung selaku taun rumah ingkang tansah kawulo hormati.

Sepindah, monggo kito tansah ngaturaken raos puji syukur wonten ngarsanipun Allah SWT, ingkang sampun maringi kito pinten-pinten kanikmatan, rahmat, taufiq hidayah soho inyahipun. Sehinggo wonten dalu puniko kito takseh saget rawuh wonten puniko majlis dalam keadaan sehat walafiat ugi mbten wonten alangan setunggalpunopo.

Mugi-mugi acara dalu puniko saget manfaati kagem kito sedoyo, manfaat dunyo ugi manfaat akhirat amin ya robbal alamin.

Kapingkalihipun, sholawat ma’a salam kunjuk dumateng Nabi agung Muhammad Rosulillah SAW. Ingkang mbeto umatipun saking zaman jahiliyah tumuju zaman Islamiyah shinggo saget kita raosaken sak meniko. Mugi-mugi wonten yaumil Qiyamah mangke, kita pinaringan syafaat ingkang agung, syafat ingkang kita antu-antu ingkang kaarupi syafaatul udhma amin ya robbal alamin.

Wonten mriki kuwulo minagkani pranoto hadicoro badhe maosaken susunan acara engkang kalampah sak mangke:

  • Nomer setunggal inggih puniko Pembukaan
  • Nomer kalih inggh puniko Wosan ayat-ayat suci Al-qur’an (tahlil)
  • Nomer tigo inggih puniko Sambutan
  • Nomer sekawan inggih puniko Do’a
  • Soho nomer tarahir inggih puniko Penutup

Wangsul dumatang acoro engkang nomer sepindah inggih puniko pembukaan. Manggo acara wonten dalu puniko kita bikak kanti waosan Ummul kitab, ‘ala hadiniyyah alfatihah…

Matursuwon. Kito lajengaken acoro ingkang kaping kaleh inggeh puniko wosan Ayat-Ayat suci al-Qur’an (tahlil) dumateng panjenenganipun bapak Ali. Wekdal kulo sumanggaakaen…

Meniko kala wau wosan Ayat-Ayat suci Al-Qur’an mugi-mugi saget mbarokahi kagem kita sedaya. Amin

Acoro ingkang kaping tiga enggeh puniko sambutan, dumateng panjenenganipun bapak Syahid, wekdal kula aturi sumonggo………………………..

Mekaten kolo wau sambutan saking bapak Syahid.

Kita lajengaken acoro ingkang kaping sekawan inggeh puniko do’a, dumateng bapak KH. Lutfi, kulo aturi sumanggo.

Acoro ingkang terakhir inggih puniko penutup, monggo acara waonten dalu puniko kita tutup kanti waosan hamdalah ugi Alfatihah…..

Mekaten saking kawulo, menawi wonten atur engkang kirang mranani dumateng penggaleh panjenengan sedoyo, kula nyuwun agung ing pangapunten.

وَالسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

*Silahkan Kembangkan sendiri jika acara sedikit berbeda….

Tips menjadi MC untuk pemula

contoh-teks-mc-bahasa-jawa-singkat-terbaru
sumber gambar: https://tulisanlucu.com/

Sebagai pembawa acara memang mudah bagi yang terbiasa karena kata-kata yang diucapkan hampir sama semua. Namun berbeda jika kita baru pertama kali sebagai MC atau pembawa acara, rasa takut dan was-was pasti ada karena suara kita akan di dengar semua peserta.

Artikel Terbaru  Cara menulis huruf Jawa di WhatsApp

Berikut ini tips untuk pemula jika kita kan menjadi MC atau pembawa acara yang baik:

  1. Hafalkan sampai diluar kepala teks agar percaya diri.
  2. Saat latihan, rekam dengan smartphone yang kita miliki kemudian dengarkan lalu cari intonasi atau bahasa yang kurang bagus.
  3. Sebelum Acara sebaiknya ketahui nama-nama tokoh dan gelar yang akan di panggil
  4. Sediakan catatan kecil untuk menulis susunan acara serta mencatat nama toko yang dipanggil.
  5. Ambil nafas dalam-dalam dan keluarkan perlahan agar tidak grogi
  6. Selalu tenang dan jangan panik.
  7. Mulai latihan dari pembawa acara majlis kecil agar terbiasa.

Pengalaman admin saat pertama kali menjadi pembawa acara Rt nan, butuh persiapan menghafal kurang lebih 1 bulan yang setiap harinya saya ucapkan 10 sampai 20 x. Memang saya sendiri asli orang jawa, akan tetapi saya tidak pernah berbahasa jawa yang agak formal apalagi di dengar oleh banyak orang.

Selain contoh teks di atas kita juga bisa meniru pembawa acara yang paling bagus yang ada di kampung kita dengan cara merekamnya dengan smartphone, kemudian kita tulis ulang dan sedikit modifikasi. Setelah itu hafalkan.

Itulah contoh teks pembawa acara di organisasi atau acara Rtnan yang menggunakan bahasa Jawa dilengkapi dengan arti. Semoga bermanfaat.

Penulis eldya.com

4 thoughts on “Contoh teks pembawa acara [MC] bahasa Jawa singkat”

  1. Alhamdulillah,matur nembah nuwun panjenengan sampun posting artikel menika. Mugi betha manfaat kagem tiyang sanes. Amin.

    Reply
  2. Bahasa Jawa masih kurang sempurna.
    Sepindah lebih pasnya sepisan.
    Kawulo artinya orang banyak.
    Kulo. Artinya aku.

    Reply

Leave a Comment